torsdag 18 februari 2010

Födelsedagskort

Fick beställning på tre kort och så här blev resultaten. Det första var ämnat för en 70-åring. Har stansat ut namnet med hippi chick alfabetet i cuttlebuggen. Stämpeln jag använt är pysselpassions gerberabukett som jag embossat. Dekorerat med halvpärlor och spets.





Nästa kort var till en 75-åring. Även där har jag använt mig av hippi chick alfabetet. De stämplade fjärilarna är embossade med rosa stämpeldyna och embosspulver hologram. Har även använt mörkgrå halvpärlor. Till sist några blommor som passar bra till ändamålet.





Det tredje och sista kortet var till en 60-åring. Det är alltid svårare att göra kort till män tycker jag, det får ju inte bli för blommigt eller romantiskt. Här har jag använt mig av blå wellpapp som jag tyckte var lite manligt. Lite blå blommor och sedan några öljetter i form av vinflaskor.













1 kommentar:

  1. Tack för vinsten från XL Blogcandyn på Svensscrapbooking!! Jag har postat ett av korten jag gjorde med min vinst här;
    http://millanspyssel.wordpress.com/2010/02/21/simonsays-challenge-price-from-pysselpassion/

    Ha det gott!

    SvaraRadera