onsdag 31 mars 2010

Påskägg

Det börjar bli dags att tänka på alla påskägg man ska ge bort
till nära och kära. Här har jag gjort två varianter.
Det första har jag målat med akrylfärg, antikvitt.
Runt om har jag fäst en av Inkidos underbara spetsar och satt dit
några rhinestones runt i spetsen. Även blomman, hortensia,
kommer från Inkido. Det prickiga organzabandet är från Reprint.
Både spets, band och blommor finns att köpa hos PysselPassion.



Det andra ägget har jag klätt med papper.
Skrynklade först pappret så det skulle vara lättare att arbeta
med, blir lite mer följsamt då. Har dekorerat med grönt organzaband, gröna pärlor
och rosenknoppar från Inkido. Ovanpå ägget har jag fäst en tag
som jag färgat in med distressfärg och sedan embossat med utee.
Ska man skriva något på tagen så bör man kanske göra det
innan man embossar (man lär sig av sina misstag!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar