måndag 16 februari 2009

Brunt + rött = sant

Att få ett nytt designerkit i handen kan kännas väldigt utmanande men också roligt och spännande! Den här gången fick jag papper i färgskalor som jag inte är så van att pyssla i, då jag ofta pysslar i ganska färgglada färger. Men att utmana sig själv att scrappa i annorlunda färger och med annorlunda mönster mot vad man brukar är också något väldigt härligt och lärorikt! Varför inte testa du också? Du kan till exempel be någon kompis plocka ut ett gäng med papper och dekorationer åt dig som du ska skapa med.

Den första layouten jag skapat för PysselPassion den här gången handlar om min sambos bil. Att ta kort på gamla bilar är roligt och det går att ta kort i många spännande vinklar. Jag försökte få till en äldre stil på layouten med lite slitna detaljer och mycket fluid chalk. Allt material finns att köpa hos PysselPassion. Om det inte finns i webshopen så maila så får du hjälp!

Nästa layout handlar om en middag med våra vänner Silka och Aaron. Denna layout la jag upp som en meny där jag berättar om vad vi åt och vad vi gjorde. Under det vita pappret har jag dekorerat med punchinella som finns i en mängd olika färger i butiken. Jag har använt små dekorationsstenar i kanterna av det vita pappret för att det ska få stilen som en "anslagstavla".




Den sista layouten jag gjorde med kitet handlar om min 30-årsdag och min dotters 1-årsdag. Här har jag valt att framkalla titeln direkt på kortet. Det gör att man får lite annorlunda tänk kring layouten och variation är ju alltid kul! Att jag dessutom lagt övrig text på flera olika ställen på layouten gör att den känns mer levande. Att på detta sätt variera texten är något jag verkligen rekommenderar! Journalingrutor behöver inte bara användas till själva texten, här har jag använt rutan som underlag för min titel.









Hoppas nu att ni känner er inspirerande att pyssla loss lite! Allt material på på layouterna finns som sagt hos PysselPassion. Maila gärna butiken om du har några frågor!

2 kommentarer:

  1. Jättefina layouter Malin, tycker att de här papprena och stilen passar dig jättebra!

    SvaraRadera
  2. Vilka superfina layouter! =)

    SvaraRadera