måndag 9 mars 2009

Perfect pearls och mini mister

Idag visar vi idéer på hur mini mister och perfect pearls kan användas. Mini mister är en liten sprayflaska och perfect pearls ett glittrigt fint pulver. Perfect pearls finns på Pysselpssion i färgerna silver, guld och koppar och här är det silver som har använts.















På det här kortet har jag använt perfect pearls på två ställen



















Dels har jag stämplat en swirl med versa mark (genomskinlig stämpeldyna) och sedan doppat en pensel i perfect pearls och strukit över så att pulvret har fastnat på swirlen. Det ger ett väldigt mjukt glittrigt intryck. Sedan har jag fyllt mini mistern med lite vatten, hällt i lite pulver och skakat om. Det sprayade jag på blomman så att den blev glittrig. Tyvärr framkommer inte det på bilden.



















Kortet är vikt som en ficka och däri ligger en stor tag där text kan skrivas. Längs med kanterna på tagen stämplade jag swirls med versa mark och penslade sedan på pulver även där.



















Materialet på kortet inklusive stämpeln kommer ifrån Pysselpassion. Papperen är från Inkidos nya underbara kollektion. Det finns massor av nyheter i butiken nu så jag kan rekommendera ett besök!

Mer tips om hur perfect pearls och mini mistern kan användas kommer senare i veckan så välkomna tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar