måndag 25 maj 2009

Bokmärken

Nu börjar sommaren närma sig och visst är det då härligt att bege sig ut med en bok (eller varför inte en pysseltidning) för att läsa i solen? Då är bokmärken bra att ha och jag har gjort tre olika i samma form.


Själva formen har jag gjort med hjälp av fiskars cirkelmall och linjal.

Den första är gjord i papper ifrån SEI. Jag har gnuggat på ett rub-on hjärta från October Afternoon och sedan sytt fast pärlor längs med cirkeln. Pärlor ingår ju numera i pysselpassopns sortiment och det går att använda till många saker!

Bokmärket i mitten är stämplat med en cirkelformad journaling-stämpel från October Afternoon. Papperet är från SEI. Jag har satt dit en rub-on fjäril, även den från October Afternoon, och stämplat dit ordet här med mina privata magnetstämplar från Making Memories. För lite extra effekt har jag chalkat kanterna med en svart dyna.

På det tredje bokmärket valde jag papper ifrån American Crafts. Jag stämplade med samma journaling-stämpel som på föregående, men den här gången på en matchande spillbit. Jag använde gråa bokstavs rub-ons och skrev HÄR och fäste blomma och blad från Pink Paislee med en brad. Sedan fäste jag cirkeln på bokmärket och därmed syns heller inte braden på baksidan. Jag chalkade slutligen kanterna med rosa för extra effekt.

På söndag är det ju mors dag, kanske en bok med ett hemmagjort bokmärke kan vara en uppskattad present?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar