måndag 26 januari 2009

DT - presentation - Mahlin


Centrera

Alias/nick + namn: Mahlin
Blogg: http://mahlin.blogg.se

När jag inte pysslar så: är jag föräldraledig, hemma med lilla Vilmer som växer så det knakar. Det blir mycket pyssel och promenader. I augusti bär det av tillbaka till arbetet som lärare i Nyköping.
Började scrappa när och hur: Pysslat har jag gjort i hela mitt liv, ritat, klippt klistrat allt skapande med händerna. Jag har alltid haft som mål att jag kan göra saker själv. Ser jag en fin tavla, nä men då kan jag göra en liknande själv. Jag har "alltid" gjort mina egna grattiskort och i och med internet så öppnades en helt ny värld när jag började leta mer material till mina kort. Jag trillade in bland stämplandet och kortmakeriet 2003-2004. Jag började scrappa "på riktigt" sommaren 2007 och sedan har det bara fortsatt. Mycket är det tack vare internet och den inspiration som finns runt om på nätet.

Favorit -
- Färg: turkos, lime och orange
- Dekoration: Unika saker, sånt man hittar på second hand som gamla tidningsutklipp, filmisar, frimärken. Sånt som egentligen inte är scrapsaker.
- Teknik: Teknik och teknik.. Blanda vilt! Färg, stil och material.
- Tillverkare: Rouge de Garance, Riff raff designs, SassaFras Lass, Rose Moka och så Pysselpassion såklart =)

Mitt bästa scraptips: De gånger jag fastnar och känner att jag inte kommer någon vart brukar jag 1. Leta upp tävlingar på internet att delta i, det brukar tvinga igång kreativiteten. 2. Leta upp en layout jag tycker är supersnygg och helt enkelt lifta elle case:a den.. (lifta = inspireras av och case = copy and steal everything) Något utav de två stegen funkar alltid för mig.
Beskriv din stil med 3 ord: Färgglad, blandad, retro
Alltid: Mönstrat papper och flera tillverkare.
Aldrig: Man ska aldrig säga aldrig (jag skulle aldrig ha en cuttlebug? men varför står det då en i pysselrummet? hm,..
Som DT-medlem vill jag: Visa upp Pysselpassion på internet, utmana mig själv och inspirea andra.
Det bästa med Pysselpassion: Att kliva in i Pysselpassions fysiska butik är som att komma hem. Det är en mysig hemtrevlig stämning och personalen är så välkomnande.Sedan finns det ju vägg upp och vägg ner fyllda med underbara prylar till pysslandet. Jag tycker också det är så himla häftigt med Pysselpassions egna stämplar som är så himla fina!
Övrigt: Jag tycker det är alldeles fantastiskt kul med tävlingar och jag hoppas att ni snart kommer tillbaka för nu satsar vi på att det ska hända lite mer här i bloggen. Nytt år nya tider =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar